Costumbres, tradición, gastronomía, trabajos rurales, vida vaqueira, saber popular

.

Asociación
Castaño de Lena (1)

Resumen del texto "Nel tiempu les castañes",
pregón del
premiu "Castaño de Lena" 2003
a la Banda de Gaites Güestia.
Pola de Lena.

La Asociación “Castaño de Lena” celebra su 6º año de traba-jos y esperanzas, en esta sabrosa idea otoñal de colaborar con el desarrollo gastronómico del conceyu Lena y de toda la cocina asturiana en los pueblos.

Lo único que falta ya a la Asociación ye asoleyar en internet sus recetas culinarias, como llevan faciendo otros conceyos asturianos y europeos: vamos, pa que sepan bien al otru llau de los teclaos, les pantalles y los cables, algo de lo que se fay en Lena, a pesar de tantes torgues pa quien se pon a entamar con ilusión cualquier estaferia o estaya.

Que pe lo menos sepan al otru llau de les pantalles que n’esti pueblu, tantes veces entre les niebles y nublines de la indiferencia y del despreciu, sigue habiendo xente que sigue trabayando n’estaferies creatives, como si el sol reluciera siempre cada mañana en la memoria de todos y de todas.

Que se asoleye bien más allá d’estes montañes que hay xente xoven, con el empeñu d’antañu, conservando y modernizando los productos que mantuvieron estos tsugares de montaña desde tiempu inmemorial.

Quedan muyeres como María José, y como otres y otros, que cuantes más torgues, más trabes, y más peros..., más fayen y con más gracia. El meyor sistema de trabayu, por supuestu: por si alguien nun quier caldo, entonces, dos taces.

Y pa asoleyalo bien, con tambores y gaites incluyíos, tenemos hoy con noso-tros la Banda Güestia, galardonada esti año con el premiu "Castañu de Lena", co-mo símbolo del trabayu de unos cuantos y unes cuantes con ilusión por nuestros pueblos.

Porque naide debe desanimase: dicen los paisanos pe los tsugares, que siempre foi paicío: a la hora de la esquisa o la estaferia siempre tien que haber d’aquien que se oponga a lo que quier la mayoría; pero cun tóo y cun eso, les coses fáyense igual; los que tantos peros ponen, pinten menos que un cero a la izquierda. Y a la larga da-yos hasta vergüenza.

artículo siguiente

Volver a gastronomía

Volver a les castañes

Volver a índice alfabético de contenidos